Vi har landat på Phu Quoc

Nu har vi varit på ön Phu Quoc i Vietnam i två dagar. Vi bor på hotellet Tropicana Resort. Det är ett jättefint hotell som är lagom stort. En fin pool och några meter till havet. Vi får god frukost. Barnen beställer omelett och vi är glada över det goda kaffet och alla exotiska frukter. Vi började första dagen med att se oss runt hotellet. Det var varmt men disigt- vilket var så skönt!
Vi åt en god lunch precis vid havet. Ser ni den fina julgranen som är gjord av Vietnamesiska hattar.
På kvällen åker vi in till nattmarknaden. Det kom lite välkommet regn. På marknaden fanns det massor av saker att titta på. Vi åt på en stimmig restaurang och avslutade med en kokosglass innan vi åkte till hotellet. Lucia var så trött den första dagen av tidsomställningen. Vi ligger 6 timmar före svensk tid hemma.
Idag beställde vi en TAXI som körde oss till Seastar beach. Det tog ca 40 minuter dit. Väl värt ett besök så vi möttes av en fantastisk strand med en massa sjöstjärnor. Fick höra att det inte var säsong för dem nu egentligen så det fanns inte så många av dem som de brukar. Vattnet var kristallklart och barnen badade och snorklade runt flera timmar.

Innan vi åkte hem så åt vi på Fisk och skaldjursrestaurangen på piren. Spännande att se när de fiskade upp det som skulle tillagas. Vi beställde in grillade räkor med chilli och vitlök och åt med stekt ris och nudlar.
Lucia var trött idag också och somnade i TAXIN på väg tillbaka till hotellet.

I väntan på maten dricker vi kokosmjölk och spela kort. Bra tidsfördriv!
Väl tillbaka på hotellet så går vi ner till vår strand och njuter av den vackra solnedgången. Lucia hittar en Vietnamesisk tjejkompis och de leker tillsammans medan Marcus och Vince badar i vågorna. Vi avslutar kvällen med att äta på en restaurang precis i närheten av vårt hotell. Vi har haft två fantastiska dagar här i paradiset. I morgon väntar ännu fler roliga utflykter. Nu är klockan sent och det är dags att gå och lägga sig. Vi ses snart igen!